reklama

Jak reklama pomogła zdobyć popularność największym markom?

Reklama stanowi poważny wkład w rozwój firmy. Niezależnie od jakości produktu, wizytówki czy usługi nie zdoła się porządnie wbić, czy nawet pomyśleć o zwojowaniu rynku określonej branży, gdy praktycznie nikt nie zna nas i naszego produktu. Są marki, które osiągnęły podobny sukces i dziś stoją w czołówce światowych koncernów, ale i one zaczynały w oparciu o reklamę, nawet jeśli posiadały unikalny produkt, a konkurencja na rynku jeszcze nie istniała.

Jaka reklama przyniosła sukces Coca-Coli?

reklamaGdy wspominamy o markach, które osiągnęły sukces, mowa oczywiście o gigantach jak Apple czy Coca-Cola – która swoją premierę miała już w 1886 roku przed apteką miejską i sprzedawana była po 5 centów za szklankę wprost z kadzi. Mimo swojej niepowtarzalności i niewielkiej ilości podobnych napojów orzeźwiających na rynku już w miesiąc po premierze nawiązana została współpraca z gazetą na temat pierwszej reklamy i opracowane słynne logo. Mimo początkowego sukcesu, wciąż to jednak pozostał produkt czysto lokalny, całkowicie nieznany gdzieś dalej poza miastem a jego smak i rosnąca popularność nie wystarczyły by wystarczająco zwiększyć zasięg produktu. Dopiero siedem lat po opracowaniu receptury szeroka reklama szybko zdołała rozpowszechnić produkt na resztę stanów oraz zza granicę. Mimo swojego niezwykłego produktu, Cola wciąż pozostała by mało znanym towarem lokalnej mieściny, gdyby nie prowadzona kampania reklamowa. Ewentualnie rozprzestrzenienie się marki zamiast kilku lat zajęło by nawet kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat.

Dziś mamy możliwość szybszego rozpromowania własnej usługi poprzez materiały reklamowe odpowiednio skierowane do danej grupy docelowej poprzez chociażby agencję reklamową. Agencja reklamowa w oparciu o swoje dotychczasowe doświadczenia oraz statystyki potrafi skutecznie przewidzieć w większości reklam i działań na rynku jednocześnie obierając najbardziej optymalny wariant, który rokuje największy efekt.