przenośna kasa fiskalna

Jaką kasę fiskalną kupić do zakładu fryzjerskiego i salonu kosmetycznego?

Gabinety kosmetyczne oraz zakłady fryzjerskie obecnie są zobowiązane do wydawania klientom paragonów fiskalnych na takiej samej zasadzie, jak sklepy. Na pracowniku ciąży więc obowiązek wydania paragonu w momencie, gdy klient płaci za wykonaną usługę. Do końca 2014 roku z obowiązku były zwolnione firmy, których roczne dochody nie przekroczyły 20 tysięcy złotych brutto. Od 1.01.2015 roku kasy fiskalne muszą posiadać nawet niewielkie salony kosmetyczne czy fryzjerskie, ponieważ roczny limit dochodów został ustawowo zniesiony.

Wybór kasy fiskalnej zależy od wykonywanej usługi

Mała kasa fiskalnaObowiązujące w Polsce przepisy dokładnie precyzują, że obowiązek drukowania paragonów fiskalnych obowiązuje w przypadku usług świadczonych na rzecz osób fizycznych. Firmy z firmami mogą rozliczyć się na podstawie faktury VAT. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że gabinety fryzjerskie czy kosmetyczne rzadko świadczą usługi na rzecz innych podmiotów gospodarczych. Większość ich klienteli stanowią osoby prywatne, co oznacza, że firma musi zakupić urządzenie takie jak kasa fiskalna wrocław. Problemem może być dobór odpowiedniego urządzenia. Gabinet kosmetyczny czy salon fryzjerski potrzebuje intuicyjnej w obsłudze, niezbyt dużej kasy fiskalnej. Tutaj nie są montowane bowiem czytniki kodów kreskowych i inne urządzenia peryferyjne. Nie warto więc inwestować w nowoczesne urządzenie z wieloma złączami dla urządzeń peryferyjnych i możliwością integracji z branżowym oprogramowaniem komputerowym. Takie rozwiązania są stworzone dla sklepów we Wrocławiu, które śledzą ewidencję sprzedaży i łączą kasy fiskalne z programami do obsługi gospodarki magazynowej. Warto również pamiętać o tym, że usługi fryzjerskie i kosmetyczne nie potrzebują bardzo rozbudowanej bazy towarowej. Cennik usług często pozwala bowiem na zaprogramowanie kilkunastu kodów (czasami nieco więcej, gdy salon oferuje wiele zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających).

Większe sieci często kupują również terminale płatnicze, co pozwala na płatności kartą. W takim przypadku, za usługi klienci zwykle płacą w recepcji salonu, a nie osobom, które wykonują usługę.