Smaczne dania ajurwedyjskie

Zdrowe odżywianie jest kluczem do dobrego stanu zdrowia, ponieważ jesteśmy tym co jemy. Żywność przetworzona jest wyjątkowo szkodliwa dla naszego organizmu, a pomimo tego wiele osób bardzo często ją wybiera, przez co sobie szkodzi.

Jakie są założenia diety ajurwedyjskiej?

kuchnia ajurwedyjska przepisyByć na diecie to wcale nie oznacza małych porcji jedzenia, znikomej kaloryczności posiłków i ograniczonego menu. Tak naprawdę zdrową, dobrze dopasowaną do organizmu dietą, można zdziałać cuda. Ważne aby mądrze wybierać diety i nie oczekiwać założonych rezultatów już po tygodniu. Osoby chcące się zdrowo odżywiać, często wybierają dietę ajurwedyjską, która posiada dokładnie dopasowane menu do konkretnego człowieka. Przede wszystkim zakłada, że możemy jeść wszystko, ale w określonych ilościach i jednych produktów więcej, a innych mniej. Kuchnia ajurwedyjska przepisy komponuje jedynie z produktów wegetariańskich i nieprzetworzonych. Przepisy na dania ajurwedyjskie są bardzo proste i szybkie w wykonaniu, zatem spodobają się osobom zapracowanym i chcącym zdrowo się odżywiać. Także wegetarianie będą z niej zadowoleni bo nie zawiera mięsa. Dużo miejsca w tejże diecie zajmują produkty pełnozbożowe, świeże owoce i warzywa, a także przeróżne nasiona, pestki i orzechy. Wśród fanów tej diety, polecane są przepisy na szybkie i smaczne śniadania, gdzie wykorzystuje się maksymalnie kilka składników. Jedną z takich propozycji jest kasza manna z owocami na mleku roślinnym, płatki owsiane z owocami i pestkami czy placuszki bananowe.

Wyeliminowanie z diety gotowych dań typu instatnt, wędlin z konserwantami czy serków topionych przyniesie niewiarygodne korzyści zdrowotne. Można je zastąpić daniami ajurwedyjskimi, które zawierają same zdrowe produkty bez konserwantów i barwników.