angielski

Znajomość angielskiego a klienci zagraniczni

Czy warto poszerzać profil firmy o klientów zagranicznych? Z całą pewnością tak! Małe i średnie firmy mogą w ten sposób zyskać nowych klientów i dostawców. Częstokroć dotarcie na nowy rynek nie jest proste, ale być może to jest nisza – którą twoja firma wypełni. Jednakże, do tego są potrzebni pracownicy którzy dobrze znają angielski albo też przejdą specjalistyczne kursy angielskiego które pomogą im go poznać, w danej dziedzinie.

Kiedy zdecydować się an angielski dla firm?

angielskiIstnieje wiele pakietów, które oferują angielski dla firm. Różnią się między sobą przede wszystkim zakresem szkolenia oraz uzyskanym certyfikatem. O ile w przypadku obecnych i doświadczonych pracowników nie powinniśmy zwracać uwagę na certyfikaty, to ważnym aspektem jest uwzględnienie praktycznej wiedzy. Słownictwo i zwroty łatwo opanować, z tego też powodu pracowników w szkole języków powinien je poznać – to pozwoli mu płynnie porozumieć się z klientem. Moim zdaniem, to najważniejsze wyznaczniki, z których powinien się składać kurs takich osób. Rozszerzenie profilu firmy o klientów z zagranicy może także pomóc w przypadku problemów z płynnością finansową ponieważ zwiększy to na pewno sprzedaż towarów. Co więcej, warto pamiętać iż specjalistyczne kursy, których tematem jest język angielski nie są teraz drogie i bardzo łatwo można dostosować go do własnych potrzeb. Przy dużych grupach wychodzą to bardzo niskie pieniądze, a dochody mogą być z niego bardzo duże.

Zwalnianie niewystarczająco kompetentnych pracowników, którzy nie znają języka, będzie w tym wypadku złym rozwiązaniem, lepiej wykorzystać pakiety angielskiego dla firm i doszkolić w dużych grupach, co powinno przynieść realne zyski.